Herroepingsrecht

Herroepingsrecht bij retourzendingen: alles wat je moet weten

Wanneer je een product koopt, wil je er zeker van zijn dat je tevreden bent met je aankoop. Soms kan het echter voorkomen dat je van gedachten verandert en het product wilt retourneren. Gelukkig heb je in zo'n geval vaak het recht om gebruik te maken van het herroepingsrecht. Hieronder vind je alle informatie die je moet weten over het herroepingsrecht bij retourzendingen, inclusief handige tips en richtlijnen.

 

De herroepingstermijn

Als je een product hebt gekocht en je wilt gebruik maken van het herroepingsrecht, dan moet je dit binnen veertien dagen na ontvangst van het product kenbaar maken. Deze periode wordt de herroepingstermijn genoemd. Binnen deze termijn kun je het product zonder opgaaf van reden terugsturen.

 

Hoe maak je gebruik van het herroepingsrecht?

Als je wilt gebruik maken van het herroepingsrecht, dan moet je ons hiervan op de hoogte stellen door middel van een duidelijke verklaring per e-mail. In deze verklaring geef je aan dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden en het product wilt retourneren. Graag bij deze verklaring het bestelnummer, artikelnummer en uw mailadres vermelden. Je bent niet verplicht om een reden op te geven, maar dit helpt ons wel om onze service en producten te verbeteren.

Via deze link kunt u ook het bijgevoegd model-annuleringsformulier hanteren. Om de annuleringstermijn in acht te nemen, moet je de kennisgeving van de uitoefening van het annuleringsrecht vóór het einde van de annuleringstermijn van veertien dagen verzenden.

 

Richtlijnen voor het beoordelen van het product

Als je het product wilt beoordelen voordat je beslist om het te houden of terug te sturen, dan zijn er bepaalde richtlijnen waar je je aan moet houden.

 

Wat mag wel?

De tape doorsnijden, het product uitpakken uit de verpakking en het product bekijken. Bijvoorbeeld:

  • ● Een bolderkar uitpakken, bekijken en voelen
  • ● Een huif uitpakken en op de bolderkar bevestigen
  • ● Een rugzak omdoen en voelen hoe hij zit

Wat mag niet?

Plastic of kartonenen verpakking openscheuren of -knippen en het product gebruiken.  Bijvoorbeeld:

  • ● Verpakking van de accesories open scheuren.
  • ● Een bolderkar buiten gebruiken of op vakantie meenemen.
  • ● Een rugzak meenemen op vakantie

Waardevermindering

Gebruik je het product wel, dan hebben wij het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn om het product weer in nieuwstaat te krijgen. We beoordelen deze waardevermindering en nemen hierover contact met je op. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van je bestelde producten die het gevolg is van het gebruik ervan, wanneer dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

 

Producten op maat

Is er een product speciaal voor jou op maat gemaakt, dan kunnen we dit niet meer retour nemen. Het is op jouw wensen gemaakt waardoor we er niemand anders mee blij kunnen maken.

 

Retourzending en kosten

Als je besluit om het product te retourneren, dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om het product onbeschadigd en in de originele staat met alle toebehoren terug te sturen. Zorg ervoor dat je het product terugstuurt binnen veertien dagen na het kenbaar maken van je herroepingsrecht.

 

Terugbetaling

Zodra we het geretourneerde product hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terugbetalen. Indien niet alles wordt teruggestuurd naar ons, dan kunnen wij de oorspronkelijk betaalde verzendkosten niet terugbetalen. Dit gebeurt binnen veertien dagen na ontvangst van het product. De terugbetaling zal worden gedaan via dezelfde betaalmethode als waarmee de oorspronkelijke transactie werd verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een andere wijze van betaling hebt ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.

 

Ruilen

Ruilen is helaas niet mogelijk.